مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 آذر 1402 ساعت 06:502023-12-11سياسي

گفت وگوی تفصیلی| فلسفه شکل گیری و تحولات 40 ساله شورای عالی انقلاب فرهنگی


19 آذرماه سالگرد تأسیس شورایعالی انقلاب فرهنگی است، از این رو با غلامرضا سلیمی معاون آموزشی و پژوهشی ستاد علم و فناوری شورا درباره فلسفه شکل گیری و تحولات 40 ساله شورا گفت وگو داشتیم.

- گروه دانشگاه خبرگزاری فارس؛  پس از فروپاشی نظام پهلوی، نهادهای مختلف یکی پس از دیگری پا گرفت، اما فرهنگ حاکم بر نهادهای جامعه مخصوصاً نهادهای فراگیری مانند آموزش و پرورش و دانشگاه ها، مسأله ساده ای نبود که بتوان در کوتاه مدت، تحولات لازم را در آنها بوجود آورد.

از طرف دیگر ادامه کار آنها بویژه دانشگاه ها به همان شکل سابق به صلاح جامعه نبود.

در نتیجه، خصوصاً با توجه به جو حاکم بر دانشگاه ها، مدتی تمام دانشگاه های کشور تعطیل شد پس از تعطیلی دانشگاه‏ ها، به منظور ساماندهی به امور فرهنگی مدارس و دانشگاه‏ ها، به فرمان امام خمینی(ره)، اولین ترکیب شورای انقلاب فرهنگی تحت عنوان ستاد انقلاب فرهنگی شکل گرفت.

با تشکیل این ستاد، علی رغم کارشکنی ‏های برخی اشخاص و گروه های سیاسی، حضرت امام در سال 1360، از ستاد خواستند که در باز شدن دانشگاه ها تسریع کند.

با بازگشایی دانشگاه ها، فعالیت ستاد انقلاب فرهنگی ادامه یافت و ضرورت توسعه و تعمیق کار این ستاد، تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی برای انقلاب اسلامی را ایجاب می‏ کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گفت وگوی تفصیلی| فلسفه شکل گیری و تحولات 40 ساله شورای عالی انقلاب فرهنگی

گفت وگوی تفصیلی| فلسفه شکل گیری و تحولات 40 ساله شورای عالی انقلاب فرهنگی